Friday, May 12, 2017

Shaklee ada Halal Jakim ke?

Saya dapat mesej dari seorang customer yang meragui status halal ESP yang beliau beli hujung tahun 2016.

"Salam Kak"

"Nak tanya "

"Produk Shaklee ada Halal Jakim?"

Tersenyum saya membaca mesej beliau. Katanya ESP yang dibelinya dulu tak dibuka nya lagi. Masa saya follow up tanya sebelum ni, beliau cuma jawab Ok je. Saya rasa mungkin sebab beliau nak jaga hati saya.

Tak baik tauu.. hehe

Saya tanya jugak kenapa tak tanya lebih awal, rupanya beliau terlalu was-was sampai risau nak tanya.

Mujur la ESP tu expired tahun 2018. Bolehlah beliau kini mengambilnya tanpa was-was.

So tadi saya dah berikan sijil Halal dari ISA untuk tahun 2017 dan juga info dari website Jakim yang memperakui ISA sebagai badan yang diyakini. 

Shaklee US mempunyai banyak sangat produk. Namun begitu, kesemua Vitamin yang dibawa ke pasaran Malaysia telah dipastikan statusnya sebagai Halal.

 
Sijil Halal Shaklee 2017



Screenshot dari website halal.gov.my

Sebagai Muslim, wajib bagi kita untuk memastikan kehalalan makanan yang kita ambil termasuklah suplemen dan ubat-ubatan.

Nak order vitamin Shaklee?

Whatsapp atau call je saya ye 😊

Nur Fadhilah Yunus ( SID: 889805)
SMS/Whatsapp : 0195537657
FB : Nur Fadhilah
IG: by_fadhilah 
FB Page : Vitamagic Shoppe
About Fadh Yunus

Ibu kepada 3 orang anak. Pernah bekerja di salah sebuah syarikat Oil dan Gas selama 7 tahun dan kini memilih untuk terus berimpian dan menjadi suri rumah berpendapatan dengan Shaklee.

You Might Also Like

0 comments:

Post a Comment